Page 121 - eorocii
P. 121
ליהודים סכסוך עם הארמנים ,היוונים ,הדרוזים או עם עמים אחרים החולקים עמם את
הארץ המובטחת .הם שאפו לזכויות אזרחיות אך לא לזכות לאומית על הארץ .אעיר
שלקראת ראשית המאה העשרים ,בשטחה של ארץ ישראל ההיסטורית ,כלומר ,בישראל
וירדן של היום ,חיה אוכלוסיה ערבית מצומצמת יחסית ,אולם הסכסוך התחיל כבר אז.
עם הקמת המדינה ,בשנת ,1948אזרחות ישראלית הוענקה לכל מי שמצא את עצמו
בשטח המדינה .אולם לא פלא שבמהלך המלחמה שפרצה כאשר סוריה ,לבנון ,עיראק,
ירדן ומצרים תקפו באופן מיידי את מדינת ישראל ,מרבית הערבים בחרו לתמוך באויבי
ישראל .לא כולם יכלו או רצו להושיט תמיכה ממשית לצבאות ערב ,אך מי שבחר לעשות
זאת ,עזב עם הצבאות .בדרך דומה ,גם במלחמת העולם השנייה אוכלוסיות אזרחיות
גרמניות משמעותיות אשר עזבו את פולין ,פרוסיה המזרחית וחבל הסודטים ,עם תבוסת
הצבא הגרמני .אולם לא כל הערבים עזבו ,וכל מי שעזב קיבל את הכינוי 'פליטים
פלסטינים' .זה שגם הצאצאים שלהם בימינו מתהדרים בתואר הזה אינו אלא חוסר
הבנה פוליטי :הרי אנו לא מתייחסים אל אותם גרמנים שאבותיהם נאלצו לעזוב את
קניגסברג כפליטים .ההבדל הוא רק בכך שגרמניה קיבלה אל תוכה את מי שתמך בה,
ואילו מדינות ערב לא מעניקות עד היום את האזרחות לצאצאי הערבים שתמכו בהם .אך
האם יכולה מדינת ישראל להעניק אזרחות לאנשים שאבותיהם ויתרו על אזרחות זו
בשנת ,1948נטשו עם נשק בידיים וגם עכשיו לא מעוניינים להיות אזרחים נאמנים?
אם נדבר על השלב הנוכחי בסכסוך ,הרי שבראש ובראשונה מדובר בבעיה של מה
שנקרא האוטונומיה הפלסטינית בתוך ישראל .האוטונומיה נוצרה על ידי ממשלה
ישראלית סוציאליסטית בשנת ,1993וכעת רבים (ובתוכם ערבים-נוצרים רבים) רואים
בכך ויתור קצר-רואין לטרור המוסלמי רב-השנים .כעת הסכסוך הזה דומה מאד לבעיה
של צ'צניה הרוסית ,כלומר צ'צניה דומה לפלסטין ,מה שמתבטא בין היתר באימוץ
שיטות הטרור :הפיגועים במטרו של מוסקבה דומים לפיגועים באוטובוסים הירושלמים,
וגם למקורות המימון המשותפים של פעולות אלה .היישוב בו חיה המשפחה שלנו נוסד
במדבר ,בקרבת ירושלים ,בנחלה העתיקה של שבט בנימין .ממש במקומות הללו רעה
המלך שאול את עדרו בנעוריו .גם השליח פאולוס השתייך לשבט זה .עבורנו ,עבור
צאצאיהם ,הדבר חשוב בהרבה מאשר זכות האסלאם על האדמות שכבש .אנחנו נתאמץ
שלא לעזוב את אדמותינו ,בעזרת ה' ובסיוע תפילות האבות הקדושים שהתגוררו כאן
לפנינו .בכל אנו ,הישראלים הפרבוסלבים ,חולקים את גורל עמנו ,אך יחד עם זה גם
שייכים לכנסייה הפרבוסלבית ומאמינים בישוע "שעבורנו בני האדם ,ועבור ישועתנו ,ירד
מן המרומים"200.
ב 15 -לספטמבר ,2010התקיים בירושלים כנס מיוחד המוקדש לבעיית המיסיון
בישראל ,בו הובאו נתונים בנוגע לכמות היהודים שהתנצרו.
לדברי רבה הראשי של באר-שבע ,הרב יהודה דרעי" :ב 19 -השנים האחרונות,
כמות היהודים שהתנצרו עולה על כמות היהודים שהתנצרו ב 1900 -השנים שלפני כן";
"היהודים בגלות תמיד שאפו לשמר את אמונתם ,אך כאן ,בארץ ישראל ,הם בוגדים בה.
וזה לא מעניין איש"; "מדובר במאבק לקיום העם היהודי".
הרב יהודה דרעי מציין כי בישראל בימינו ,שינו המיסיונרים את הטקטיקה
שלהם" :אם קודם לכן הם היו ניגשים ליהודים בלבוש כמורה ,עם צלב גדול על הצוואר,
כעת מגיעים בבגדים רגילים ,חלקם אפילו עם טלית .הם עושים קבלת שבת ועורכים סדר
פסח .הם לא מכנים את עצמם מיסיונרים אלא מבשרים ,ולא מתפללים בכנסייה אלא
בבתי תפילה להם לא מתביישים לקרוא בית כנסת .את עצמם הם מכנים "יהודים
משיחיים" .חייבים לתלוש מהם את המסיכה .הם לא מביאים איתם קרן אור אלא הם
ממש נוצרים בכל המובנים .הם אומרים שהם ידידי ישראל ,אבל מדובר על נוצרים
אמיתיים ,ומי שהולך אחריהם מקבל את דתם" ,אומר הרב יהודה דרעי ,וממשיך "צריך
שכולם ידעו שמדובר במיסיונרים ,ציידי נפשות יהודיות".
200האתר ק-איסטינה" .אל האמת" בכתובת)Сайт К Истине( http://kistine1.narod.ru/Vopros/Evrei/4092.html :
121