Page 74 - eorocii
P. 74

‫אולם לדברי המנהלת האופטימית של בית הספר‪ ,‬הנזירה מרתה (ואל)‪" :‬כל ערבי‬
‫שמכבד את עצמו ומעוניין איכשהו בחינוך של ילדיו‪ ,‬יאסוף אולי את הגרושים‬
‫האחרונים‪ ,‬אבל ישלח את ילדו דווקא לבית ספר נוצרי פרטי‪ .‬הם לא חוששים ממעבר‬
‫ילדיהם לפרבוסלביות‪ ,‬ולוקחים בחשבון את זה ששבבית הספר יש סימבוליקה נוצרית‪.‬‬
‫למרות זאת‪ ,‬אנחנו בהחלט מתהלכות על חוד התער ‪ -‬לפעמים יש התפרצויות של אי נחת‬
‫הן מקרב ההורים והן מקרב המורים‪ .‬למשל‪ ,‬המחצית הראשונה אצלנו נגמרת ממש בחג‬
‫המולד‪ ,‬ואנחנו מנסים לקיים את הארוע הבית ספרי ברוח חג המולד‪ .‬מדי שנה זה מספק‬
‫עבורנו פתח ללא מעט דאגה‪ ,‬מאחר ויש תגובות שונות מקרב ההורים‪ .‬בשנה הזו למשל‬
‫למדו הילדים שירי חג מולד בערבית ‪ -‬החגיגות שלנו נערכות בדרך כלל בשלוש שפות‪:‬‬
‫ערבית‪ ,‬אנגלית ורוסית‪ .‬השירים הכילו את המילים "אם האלוהים"‪ .‬למחרת היום באה‬
‫אלינו קבוצה של הורים כועסים‪" :‬הילדים שלנו לא יוציאו מהפה כאלה מילים!"‪ .‬אבל‬
‫בכל זאת ניסינו למצוא איתם שפה משותפת‪ .‬במקרה הזה פתרנו את העניין כך‪ :‬הילדים‬

                                                 ‫שלא רצו לשיר את השיר הזה‪ ,‬לא שרו"‪129.‬‬
‫לדבריה‪ ,‬האסלאם אינו כרוך בספקות ובשאלות‪ ,‬הוא בנוי על ציות‪ .‬בשנים‬

   ‫האחרונות ניכרת מגמת האסלאמיזציה‪ ,‬והנכונות לתוקפנות על רקע דתי עלתה מאוד‪.‬‬
‫עוד מספרת שהיא מנסה להפחית את מידת העימות הפנאטי‪ .‬אולי אפילו לא‬
‫תיקח ילדה שאמה מכוסה לגמרי‪ ,‬כך שרק עיניה נראות; כנושא נפרד הכניסה תוכנית‬
‫לימודים בחשיבה ביקורתית; שלחה פעם ילדות גדולות יותר לסמטת צדיקים במוזיאון‬
‫יד ושם‪ .‬גם ללא מדריך טיולים‪ ,‬הילדות חזרו המומות‪ .‬היה להן מאוד חשוב לראות את‬

                                                                               ‫האויב כקורבן‪.‬‬
‫לעצמה‪ ,‬אמא מרי מצאה תירוץ לעבודה סיזיפית ‪" -‬אלוהים רוצה מאיתנו רק‬

     ‫עבודה‪ .‬מדובר במסע‪ ,‬לא בתוצאות‪ .‬אתה חייב ללכת‪ ,‬לזרוע‪ ,‬לעבוד‪ ,‬כל יום מחדש"‪.‬‬
‫למרות העובדה שדווקא למטרות ההתפשטות של הכנסייה הרוסית הפרבוסלבית‬
‫קיים בית הספר‪ ,‬אף אחד מהארגונים הפרבוסלביים לא לוקח חלק במימונו‪.‬‬
‫ס‪.‬ו‪.‬סטפשין‪ ,‬יו"ר החברה הקיסרית הפרבוסלבית הפלשתינית‪ ,‬עוד ב‪ 2008-‬הבטיח‬
‫להקצות כספים לתמיכה בבית הספר הרוסי היחיד שנותר בארץ הקודש בביתאניה‪,‬‬
‫והארכיבישוף מארק מברלין וגרמניה רק התלונן על המחסור בצוות דוברי רוסית ועל‬

                                                         ‫הדת המוסלמית של התלמידות‪130 .‬‬
                                ‫‪ 7.13‬חלקות בכפר שילוח (סילואן) ובנחל קדרון בירושלים‬

‫שמו של הכפר הערבי סילואן נובע מבריכת השילוח המוכרת מהתנ"ך (שמות ‪,6 :8‬‬
‫יוחנן ‪ .)7-11 :9‬ממש כאן‪ ,‬על יד מעיין גיחון‪ ,‬נוסדה פעם ירושלים‪ ,‬כאן היה הגרעין‬

                                       ‫ההיסטורי של "עיר דוד" העתיקה (שמואל ב'‪ .‬ה' ט')‬
‫מצדה המזרחי הוגבלה העיר על ידי הערוץ של נחל קדרון שעל גדותיו שכן אתר‬
‫הקבורה של ירושלים בימי דוד ושלמה ('קבר בני העם'‪ ,‬המוזכר במלכים ב' כ"ג ו';‬

                                                            ‫ירמיהו כ"ו כ"ג; ירמיהו ל"א מ')‬

‫‪ 129‬האתר פרבוסלביות‪.‬רו "שירות לא פשוט בעולם המוסלמי" ‪ -‬שיחה עם הנזירה מרתה (ואל)‪ ,‬מנהלת בית הספר הפרבוסלבי בבית עניה‬
                                                                         ‫(פלשתינה)‪ .2008 .‬בכתובת‪http://www.pravoslavie.ru/4796.html :‬‬

‫‪(Сайт Православие.ru «Непростое служение в мусульианском мире» Беседа с инокиней Марфой (Валль),‬‬
‫;))‪директором православной школы в Вифании (Палестина‬‬

‫;‪130https://mnenia.zahav.ru/Articles/3393350/‬‬

                                                                                                             ‫‪74‬‬
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79